featured

Ny rapport: Hvad er status på omnichannel i Danmark?

Ny rapport: Hvad er status på omnichannel i Danmark?

I samarbejde med Sitecore, Dansk Erhverv og Dansk Markedsføring har NBI for nylig udgivet en rapport om Omnichannel i Danmark.

Rapporten er baseret på data fra Omnichannel Capability Benchmarking tool. “Omnichannel Facts & Figures Denmark 2017” analyserer data indsamlet i 2015/2016 og undersøger hvordan danske virksomheder klarer sig indenfor de kundecentriske omnichannel discipliner. Der undersøges også hvilke virksomheder har tænkt sig at investere i omnichannel initiativer inden for det næste år, samt hvilke industrier klarer dig godt – eller skidt.

Rapporten kan hentes ganske  GRATIS ovre hos Sitecore. Vi har dog plukket et par highlights fra rapporten:

state-of-the-nation-2017

Halvvejs mod Omnichannel

Gennemsnittet for danske virksomheder er 1.44 ud af 3.0, altså knap halvvejs. Dette placerer den gennemsnitlige danske virksomhed et sted mellem “multi-channel” og “cross-channel”

Større er bedre

Større virksomheder scorer generelt højere end gennemsnittet, og er mere tilbøjelige til at ville investere i omnichannel initiativer inden for det næste år

oc-model-fuld-dk

Vi har det svært med Data

Danskie virksomheder scorer lavere end gennemsnittet inden for dataopdsamling, dataanalyse og kundegenkendelse.
Det er især Dataindsamling der skiller sig ud, med en score på bare 1.17 ud af 3.0.
Der er dog forskel på scorene når man analyserer og sorterer baseret på best-in-class, industri eller markedsfokus.

Hvor godt klarer din virksomhed sig?

Mål og kortlæg din egen evne til at arbejde med omnichannel og strategisk kundecentricitet på kundemålskiven lige her.

process

Leave your thought here

*Note: Your email will be kept secret and not be published