TEMA II: GI' DIN FORRETNINGSMODEL - ET KUNDECENTRISK SERVICE-TJEK!

Når digitalisering vender op og ned på markedet

  Case: Infomedia - Du kender dem som dem der overvåger medierne og holder øje med hvad der bliver skrevet om din virksomhed. Men hvad sker der når digitalisering vender op og ned på markedet, konkurrenterne og kundernes behov og forventninger til dit produkt?
Værktøjet og processerne bag Alexander Osterwalders værktøj, Business Model Generation / Canvas er værktøjer der kan hjælpe. Værktøjet der er lavet for at du på en meget fleksibel og effektiv måde kan arbejde med din virksomheds forretningsmodel. Metoden er tilpasset en dynamisk verden hvor ny teknologi og hurtigt hastigt udviklende markedsvilkår stiller store krav til din virksomheds omstillingsparathed.

Mere om Eksperterne

Thomas Vejlemand

Thomas Vejlemand

Direktør, Infomedia

TALER

Thomas Vejlemand

 

Når digitalisering vender op og ned på markedet

Case: Infomedia - Du kender dem som dem der overvåger medierne og holder øje med hvad der bliver skrevet om din virksomhed. Men hvad sker der når digitalisering vender op og ned på markedet, konkurrenterne og kundernes behov og forventninger til dit produkt?

Infomedia har kastet sig ind i kampen og taget værktøjet Business Model Generation (/Canvas) i brug som en støtte til at tune og udvikle deres forretningsmodel – tilpasset de nye markedsvilkår.

Arbejdet med Business Model Canvas projektet er ledet af Infomedia Direktør Thomas Vejlemand. Outputtet af arbejdet med Business Model Canvas modellen – ophængt i mødelokaler og på tavler er ved at rodfæste sig som et grundlæggende styreredskab i organisationens daglige arbejde – hvor den stærke balance imellem det forretningsmæssige og kundecentrerede løbende afprøves.

Thomas Vejlemand er direktør i Infomedia og fortæller i videoen om Infomedias arbejde med digital disruption. Som en af dagens keeynote talere, blev Infomedia præsenteret som case for en virksomhed der med succes har arbejdet med BMG. Se Thomas Vejlemands præsentation fra d. 22 november her
Rene Lundgaard

Rene Lundgaard

Co-founder and Partner, Unmade (part of Implement Consulting Group)

TALER
Rene Bach Lundgaard
Co-founder and Partner, Unmade (part of Implement Consulting Group)

  • Rene, designer af uddannelse, konsulent af profession, har over 10 års erfaring med kundecentreret forretningsudvikling, designtænkning, innovation og strategiske designprocesser med særligt fokus på forandring og teknologi.
  • Han realiserer muligheder ved at balancere forretningsudvikling, kundeindsigt og teknologiforståelse. Dette som rådgiver, proceskonsulent og designer.
  • René hjælper virskomheder med at designe nye value propositions og business models samt at opbygge innovationsenheder i organisationer, der ønsker at tænke nyt.
  • Han har startet to virksomheder og er i dag partner i Implement Consulting Group og Unmade, en såkaldt corporate garage i Implement, der arbejder med radikal innovation.

 

Rene, Co-founder and Partner, Unmade (part of Implement Consulting Group), faciliterer workshoppen i Business Model Generation/Canvas. Rene, designer af uddannelse, konsulent af profession, har over 10 års erfaring med kundecentreret forretningsudvikling, designtænkning, innovation og strategiske designprocesser med særligt fokus på forandring og teknologi. Han realiserer muligheder ved at balancere forretningsudvikling, kundeindsigt og teknologiforståelse. Dette som rådgiver, proceskonsulent og designer. René hjælper virksomheder med at designe nye value propositions og business models samt at opbygge innovationsenheder i organisationer, der ønsker at tænke nyt. Han har startet to virksomheder og er i dag partner i Implement Consulting Group og Unmade, en såkaldt corporate garage i Implement, der arbejder med radikal innovation.
Når du er klar til at arbejde med din virksomheds forretningsmodel - tør du så kortlægge dens Omnichannel parathed? Tilmeld din virksomhed til The Omnichannel Capability and Assessment Tool!