Tema I: Start med kunden - hvis du vil vinde markedet

Når kunderejser kommer på direktionsgangen.

  Case: Når NNIT (NovoNordisk IT), en stor dansk B2B virksomhed, vil differentiere sig i et marked, hvor kunderne ikke kan skelne mellem produkterne og leverandørerne, er det næste træk i kampen at sætte fokus på kundeoplevelser. Målet er ganske enkelt at blive bedre end konkurrenterne - til at sætte kunderne i centrum.  
Nye tal fra 2016 viser, at virksomheder ikke kan følge med kundernes øgede forventninger og behov i forhold til kundeoplevelser. At have det rigtige produkt er ikke længere nok til at vinde markedsandele. Konkurrencen intensiveres og det synes vanskeligere end tidligere for virksomhederne at skille sig ud fra mængden.    
Succes for fremtidens virksomheder er oplevelsesbaseret, og det er tid til at rette vores fokus på, hvordan vi skaber og dyrker meningsfulde oplevelser som tapper ind i kundens mindset, behov og forventninger. Som deltager på workshoppen på event d. 22 november fik man  praktisk erfaring med CX mapping, samt indblik i hvordan man, med indsigt i kundernes behov og forventninger, kan designe unikke kundeoplevelser i en B2B kontekst.   Workshoppen tog afsæt i en fiktiv virksomhedscase, hvor deltagerne fik lov til at arbejde med det framework, som NNIT brugte i deres kortlægning af kunderejsen. Formålet var at nedbryde barrierer og afmystificere arbejdet med CX, samt give deltagerne mod på at arbejde mere struktureret med kundeoplevelser.   Præsentationer og video fra dagen kan ses her på siden.
Vil du vide mere om danske virksomheders omnichannel-parathed anno 2017? Så download Omnichannel Facts&Figures 2017 her!
Jesper Jørgensen

Jesper Jørgensen

Hjaltelin Stahl

TALER
Jesper Jørgensen
Client Service Director & Partner, Hjaltelin Stahl

Jesper Jørgensen, Client Service Director & Partner, Hjaltelin Stahl, faciliterede workshoppen i customer journey mapping. Hjaltelin Stahl er i 2016 kåret af MyImage som landets bedste bureau til at integrere kundeoplevelser på tværs af kanaler. I år har bureauet blandt andet hjulpet Arla, Suzuki, Ikea og Viasat, med at designe unikke kundeoplevelser der differentierer sig fra konkurrenternes.

Mere om Facilitatoren

Jesper Jørgensen, Client Service Director & Partner, Hjaltelin Stahl.
Faciliterede workshoppen i customer experience management i samarbejde med Thilde Egvang Block, Hjaltelin Stahl.

Hjaltelin Stahl er i 2016 kåret af MyImage som landets bedste bureau til at integrere kundeoplevelser på tværs af kanaler. I år har bureauet blandt andet hjulpet Arla, Suzuki, Ikea og Viasat, med at designe unikke kundeoplevelser der differentierer sig fra konkurrenternes.

 

Lars Bo Petersen

Lars Bo Petersen

Head of Marketing, Vice President NNIT

TALER

Når kunderejser kommer på direktionsgangen.

Case: Når NNIT (NovoNordisk IT), en stor dansk B2B virksomhed, vil differentiere sig i et marked, hvor kunderne ikke kan skelne mellem produkterne og leverandørerne, er det næste træk i kampen at sætte fokus på kundeoplevelser. Målet er ganske enkelt at blive bedre end konkurrenterne - til at sætte kunderne i centrum.

Mød manden med Planen

Mød og hør NNIT Head of Marketing & Vice President Lars Bo Petersen fortælle en spændende historie om NNITs erfaringer og fremtidige forventninger til projektet.

Projektet er ledet af Lars Bo Petersen, der har forankret projektet i samarbejde med CEO Per Kogut og den øvrige direktion.

Præsentationer fra event 22 november Lars Bo Petersen fra NNIT og Jesper Jørgensen fra Hjaltelin Stahl fortalte om NNITs rejse og arbejde med customer experience management. Herefter blev der arbejdet i workshop med en fiktiv case. Se præsentation fra dagen her